Touha po opálené pokožce - minulost vs současnost

Také si po zimě přijdete bledí a těšíte se na léto, až budete mít krásně opálenou pokožku? S produkty Rose & Caramel můžete těchto výsledků docílit již za pár hodin a to z pohodlí domova. 


Pojďme se ale podívat zpátky do historie, kdy to takto snadné nebylo: 

Lidé vždy netoužili po opálené pleti, jako je tomu v dnešní době. Opalování jako takové, podléhá módním trendům. Je to již 100 let, co se ikona Coco Chanel v roce 1923 prošla po červeném koberci v Cannes s opálenou pletí a začala přepisovat trendy v barvě pleti. Zajímavé je, že to nebylo jejím cílem. Stalo se to víceméně náhodou, protože se právě vrátila z plavby po Francouzské riviéře, kde její pleť získala krásný bronzový odstín.

Bannery WEB (28)

Do této doby byla opálená pleť nežádoucí a ženy se naopak snažily mít pleť bílou jako sníh. Bílá pleť znamenala, že nemusíte pracovat venku, takže jste byli považováni za vyšší třídu. Ženy do té doby běžně nosily během slunečných dnů slunečníky, aby zabránily ztmavnutí své pleti.

V roce 1923, po festivalu v Cannes, se začala psát moderní historie opalování. Ženy dělaly cokoliv, aby získaly tmavší odstín pleti.

Snímek obrazovky 2023-04-27 144215

Ve 40. a 50. letech 20. století se ženy během válečných let snažily nahradit punčochy opálením, kterého dosahovaly pomocí čajových sáčků a omáčky nanášené na nohy.

Snímek obrazovky 2023-04-27 144231


V 50. letech 20. století se rozšířilo používání reflektorů pro lepší dosažení opálení na obličeji.

Snímek obrazovky 2023-04-27 144248

Historie samoopalovacích přípravků se začala psát v 50. letech 20. století, kdy vědecká pracovnice na univerzitě v Cincinnati Eva Wittgensteinová náhodou objevila proces samoopalování. Eva prováděla výzkum zvláštního onemocnění dětí, při kterém se jim neukládal glykogen. Jako lék jim byl podáván perorálně DHA, který se dodnes získává z cukrové řepy nebo cukrové třtiny. Všimla si, že pokud se tento bezbarvý roztok nalije na kůži, po několika hodinách místo zhnědne. Vyzkoušela to tedy na sobě a FUNGOVALO TO! Od té chvíle začala masová výroba samoopalovacích přípravků.

Mezi prvními byla značka Coppertone se svým výrobkem Quick Tan - QT. Efekt nebyl vždy perfektní a někdy se dosáhlo i nechtěné oranžové barvy.

Bannery WEB (27)

 

Od 60. let 20. století se společnosti neustále snaží zdokonalovat samoopalovací přípravky, aby měly co nejlepší a nejpřirozenější výsledek.

Od 80. let 20. století, kdy odborníci začali bít na poplach před nepříznivými účinky nadměrného slunění, se samoopalování dostávalo stále více do popředí a dnes je samoopalování odvětvím s dvouciferným meziročním růstem a neustálými inovacemi.

K popularitě samoopalování hodně přispěly také celebrity jako Kim Kardashian, Snooki, Selena Gomez, Jennifer Aniston, Megan Fox, Cameron Diaz a mnoho dalších, které tomuto odvětví udělaly dobré jméno a zároveň ho zviditelnily.

Domácí přípravky, samoopalovací spreje a další produkty, které vám pomohou dosáhnout opálené pokožky, se staly součástí každodenního života moderních žen, které dbají na zdraví své pokožky a zároveň si užívají bronzového odstínu.

A teď se vraťme do současnosti: 

Na trhu v dnešní době najdete nespočet samoopalovacích pěn, sprejů, odstraňovačů a pomocníků pro přirozené opálení. I značka Rose and Caramel v tomto nezůstává pozadu a nabízí širokou škálu produktů, které vykouzlí krásné opálení. Od světlého po ultra tmavé opálení, od produktů na přípravu pokožky před aplikací až po odstraňovače opálení. Stačí si jen vybrat.


Bannery WEB (30)

Pro více tipů a zajímavostí nás nezapomeňte sledovat na instagramu rosandcaramel_czskBannery WEB (29)